OTELCİYİZ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

OTELCİYİZ

OTELCİLERİN YENİ ADRESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Dünya Turizmindeki Trendler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 48
Kayıt tarihi : 17/05/09

Dünya Turizmindeki Trendler Empty
MesajKonu: Dünya Turizmindeki Trendler   Dünya Turizmindeki Trendler Icon_minitimePaz Haz. 07, 2009 5:14 pm



Gezi rehberleri yayınlayan dünyaca ünlü Lonely, Planet, Amerikan Tur Operatörleri Birliği (USTOA), Amerikan Seyahat Acenteleri Birliği (TIA) ve Dünya Turizm Örgütü (WTO) işbirliğinde gerçekleştirilen, Almanya ile ABD’de yayınlanan önemli turizm endüstrisi yayınlarını tarayarak yapılan “Turizmde Yeni Trendleri” konulu araştırmanın sonuçlarına göre, turizmde çevre, sosyal sorumluluk, sessizlik, yavaşlık ve kısa tatiller gibi yeni kavramlar öne çıkıyor.


Araştırmada yer alan bu yeni 12 yeni turizm trendi ise şöyle:

Yavaş turizm: Artık, turizmde bir yerden bir yere koşuşturmak yerine gezerek, gidilen yerin keyfini çıkararak yapılan tatiller ön planda. Bu tür tatilleri sevenler, uçakların karbon salınımının yüksek olması nedeniyle daha çok tren seyahatlerini tercih ediyor.

Türkiye golfte moda ülke: Araştırmaya göre Türkiye, Dubai ve Güney Afrika golf turizminde İspanya ve Portekiz’in yerini almaya başladı. Türkiye, ayrıca Çin, Tunus, Japonya, Libya, Vietnam, Suriye ve Kenya ile birlikte 2008 turizminde “moda ülkeler” arasında yer alıyor.

Sessizlik: Sessizlik, otelde konaklayan tatilcilerin tercih sebeplerinde üst sıralara yükseldi. Tatilcilerin bu eğilimini dikkate alan dünyanın önde gelen zincir otelleri de sessiz odalar yaratabilmek için yalıtıma yaptıkları yatırımı artırıyor.

68 Kuşağı ve Baby Boomers: 1946-64 yılları arasında doğan ve Batı’da “Baby Boomers” olarak adlandırılan kuşak ve Avrupa’yı 1968-72 yılları arasında saran gençlik hareketine mensup olan “68 kuşağı” artık emekli oluyor. 2008’in turizm trendleri arasında bu kuşakların ‘Torununu da al tatile gel’ sloganıyla tatile yönlendirilmesi de var. 68 kuşağı ve “baby boomers” çalıştıkları dönemde para da biriktirdiler. Bankada birikmiş paraları bulunan bu kesimi Türkiye’ye çekmek için yeni kampanyalar düzenleniyor. Bu kuşağın emekli olması ile birlikte emekli tatilciler katmanına daha önce hiç olmadığı kadar Japon’un katılması bekleniyor.

Showroom oteller: Otellere mobilyadan bornoza, yemek takımından yatağa kadar ürün veren şirketler, otelleri artık birer pazarlama alanı olarak da kullanıyor. Otelde konaklayanlar odasında kullandığı her türlü eşyayı satın alabiliyor. Satın alınan ürünler tatilcinin evine gönderiliyor.

Butik jet havayolları: Business Class uçuşlardaki hizmeti yeterli bulmayan müşteriler için artık özel jetle seyahat imkanı söz konusu. Dünyanın önde gelen havayolu şirketleri bu tür lüks talepleri karşılayabilmek için kendi özel jet filolarını oluşturmaya başladı.

Fiyat etiketlerinin kataloglardan kaldırılması: Batılı tur operatörlerinin uzun süredir savunduğu bir konuyu göz önüne alan turizm devleri, katalogların fiyatsız yayınlanması için baskı yapıyor.

Varoş turizmi: Sosyal sorumluluk anlayışının gelişmesiyle birlikte Afrika ülkeleri ve Meksika’nın yanı sıra İstanbul’daki varoşlara da kenar mahalle insanının yaşam şartlarını gözlemlemek amacıyla günübirlik turlar da yeni trendler arasında yer alıyor. Bu turlara varoş insanlarının yaşam koşullarının düzeltilebilmesi için yapılabilecekler konusunda görev almak isteyenlerin katılabilecekleri düşünülüyor.

Kısa tatiller: Kısa sürede daha fazla yer görme isteği ve terör korkusu dolayısıyla iki haftalık uzun tatillerin yerini kısa tatiller alıyor.

Diaspora turizmi: AB’nin doğuya genişlemesi doğu ülkelerinden Batıya olan göçü de artırdı. AB’nin doğuya doğru genişlemesi ile birlikte atalarının yaşadığı yerleri görmek isteyenler “diaspora turizmi”ni canlandırıyor. 2 milyar dolar olarak tahmin edilen pazarda en büyük pay Doğu Avrupa ülkelerinde. Diaspora turizmi miras (atalarını daha iyi tanıma), mülk yatırımı (para kazanıp ülkesinde yatırım yapma) ve evlilik şeklinde 3 bölümde gelişiyor.

Eko (yeşil) turizm: Avrupalı tatilcinin yanı sıra Türk tatilci de kendi özüne dönme çabasında. İnsanları doğayla buluşturan “yeşil turizm” bu nedenle ön plana çıkıyor. Şehir hayatından bıkan tatilciler bu tür tatillerde tarladan sebze meyve toplayarak, ağaca ve toprağa dokunarak hem ruhlarını hem bedenlerini dinlendiriyorlar.

Helal turizm: Muhafazakar kesimin turizm taleplerini karşılamak için ortaya çıkan bu turizm türü Türkiye’de olduğu gibi dünyada da yayılıyor. Batılı otel zincirleri bu pastadan pay almak için birbirleriyle yarışıyor, Dubai merkezli El Mulla Grubu ise alkol satılmayan, kumar oynanmayan ve yalnızca helal yiyeceklerin verileceği iki lüks otel zinciri projesini bu yıl hizmete açıyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://otelciyiz.yetkinforum.com
 
Dünya Turizmindeki Trendler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (BMDTÖ) Nedir?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
OTELCİYİZ :: DÜNYADA TURİZM SEKTÖRÜ-
Buraya geçin: